Fraktvilkår

Firmainformasjon
Gilhusveien 21,
3414 Lierstranda,
Norge
Tlf: +47 32 22 76 00
Mail: info@haki.no

Leveringsmuligheter – Generelt

Fra vårt salg via www.haki.no tilbyr vi leveringsmuligheter innen Norge. Alternativene som tilbys er oppgitt i kassen og kan utføres av ulike transportører avhengig av blant annet reisemål. Fraktkostnaden er tydelig oppgitt i kassen. Vi bruker en forenklet modell basert på avstand og forventet type forsendelse. 

Vi forbeholder oss retten til å endre transportør eller frakttjeneste i forhold til det som er beskrevet i kassen, i tilfelle det finnes mer passende alternativer som samsvarer med bestillingens betingelser.

I produktinformasjonen angir vi hvor mange dager det normalt tar fra gjennomført kjøp til vi kan fullføre din bestilling for henting. Etter det legges våre transportørers leveringstid til, som kan variere avhengig av destinasjon og forsendelsens art. Dersom vi overskrider de angitte leveringstidene vesentlig, har du rett til å angre kjøpet fra oss.

Når vi bestiller din transport fra Drammen vil du motta en e-post med bekreftelse på at bestillingen er gjennomført, samt støtte for å kunne følge opp transporten. Du må sørge for at leveringen kan mottas og bekreftes på leveringstidspunktet.

Vær oppmerksom på at flere av våre produkter, inkludert våre ferdige stillaspakker, er relativt store og kan derfor ikke losses fra vanlige lastebiler på annen måte enn ved sidelossing med gaffeltruck eller kran. 

I tilfeller hvor bestillingen din inneholder denne typen produkt, vil du motta to alternativer i kassen: 

  • Velg "Varetransport med mulighet for egen lossing" dersom du har mulighet til å bistå med egen gaffeltruck for sidelossing. Dette leveringsalternativet tilsvarer da Incoterms DPU (Delivered at Place Unloaded).
  • Velg "Varetransport med kranlossing" dersom du ikke har tilgang til egen gaffeltruck. Dette leveringsalternativet tilbys kun i visse områder og tilsvarer da Incoterms DAP (Delivered at Place). Andre tilgjengelige leveringsalternativer utføres i henhold til incoterms DAP.

Vi leverer til oppgitt adresse, noe som betyr at det må være framkommelig vei for tunge kjøretøy til lossestedet. Vi må forbeholde oss retten til å heve kjøpet dersom det i ettertid viser seg at den angitte destinasjonen ikke er mulig å nå med våre vanlige transportløsninger. I slike tilfeller vil vi umiddelbart kontakte deg for å tilby alternative løsninger. I tilfelle de nevnte vilkårene som tilstedeværelse for mottak, farbar vei for tunge kjøretøy og lossemuligheter med gaffeltruck/kran ikke er oppfylt, må vi forbeholde oss retten til å videreføre eventuelle tilleggskostnader fra vår transportør.

Klager

Når du har mottatt bestillingen din, må du inspisere alle mottatte pakker. Synlige skader skal angis på kvitteringen når kvitteringen er signert. Hvis mulig, dokumenter synlig skade med et bilde. Vi ber deg da kontakte oss umiddelbart slik at vi om nødvendig kan finne erstatningsprodukter for deg og slik at vi kan håndtere saken mot vår transportør. Hvis du til tross for denne kontrollen oppdager skader i etterkant, vennligst kontakt oss umiddelbart (og senest innen fem virkedager). Produkter kan ikke returneres, kasseres eller repareres før HAKI har gitt sin godkjenning.